Mijn klant hoeft het hypotheekaanbod niet fysiek te ondertekenen, maar digitaal. Hoe werkt dat?

U bent wellicht gewend om een hypotheekaanbod fysiek te laten ondertekenen. Dat kostte u en uw klant veel tijd, moeite en papier, want het hypotheekaanbod moest eerst worden geprint, vervolgens geparafeerd en voorzien van een handtekening. Een natte handtekening, dus. Vervolgens moest dit document worden gescand en moest u het naar de hypotheekverstrekker opsturen.

Dat kan makkelijker! Wanneer de hypotheekaanvraag is goedgekeurd, sturen we u het hypotheekaanbod via HDN en sturen we uw klant(en) een e-mail met daarin een link naar Ondertekenen.nl. U hoeft vervolgens niets te doen. Nadat uw klant op de link heeft geklikt, ontvangt deze een sms-code op zijn of haar mobiele telefoon; deze moet worden ingevuld bij Ondertekenen.nl. Vervolgens kan uw klant het hypotheekaanbod én een SEPA-machtiging inzien. Wanneer er sprake is van twee leningnemers, sturen we ze allebei een uitnodiging naar Ondertekenen.nl, omdat ze beiden het hypotheekaanbod en de SEPA-machtiging moeten inzien en accorderen.

Gaat uw klant akkoord met ons hypotheekaanbod? Dan kan hij dit en de machtiging accepteren - en daarmee digitaal ondertekenen - met iDin. Via deze beveiligde inlogmethodiek van de bank, identificeert uw klant zich en geeft die aan dat hij of zij gebruik wil maken van het hypotheekaanbod.

Terug naar overzicht