Ik wil een declaratie indienen

De betaling van een factuur uit je bouwdepot regel je zelf in je persoonlijke omgeving in onze klantenportal. Dit kan rechtstreeks aan jezelf of direct aan een (onder)aannemer. Snel, veilig en papierloos. Je kunt hier makkelijk een kopie van de factuur of kassabon uploaden. De rest regelen wij. 

Hoe werkt het?

Na het passeren van de hypotheekakte kun je via de klantenportal geld uit het bouwdepot opvragen. Kosten die je maakt voor de verbouwing kun je bij ons declareren. Voorbeelden hiervan zijn de aanschaf of montage van dubbelglas en zonnepalen. We betalen vervolgens de facturen die je tijdens de verbouwing indient vanuit het saldo in je bouwdepot. 

In de klantenportal kun je aangeven uit welke rubriek van de verbouwingsspecificatie de factuur kan worden betaald en aan wie het bedrag moet worden overgemaakt. Als je de factuur zelf hebt voldaan en een betalingsbewijs aanlevert, keren we het bedrag rechtstreeks aan je uit. Anders keren we de factuur uit aan je leverancier/(onder)aannemer. In de klantenportal vind je de declaraties die je hier hebt ingediend en een overzicht van je actuele saldo. 

Nog geen account?

Om in te loggen in de klantenportal, moet je je account eerst activeren. Je kunt dit regelen zodra je onze welkomstmail ontvangt, meestal binnen een week na het tekenen van de hypotheekakte bij de notaris. In de welkomstmail leggen we uit hoe je je account kunt activeren. Voor meer informatie over de klantenportal ga naar https://impacthypotheken.nl/portal/. 

Waar moet je factuur aan voldoen?

  • De factuur staat op naam van de eigenaar van het pand. De bedragen op de factuur zijn in euro’s. 
  • De bedragen op de factuur zijn in euro’s. 
  • De omschrijvingen op de factuur zijn in het Nederlands. 
  • Het factuuradres is hetzelfde als de adresgegevens van het pand. 
  • Het bestandtype is PDF of JPEG. 

Let op: bewaar je originele factuur goed voor je eigen administratie. 

Declaratie akkoord?

Zodra de uitbetaling is goedgekeurd, ontvang je een bevestiging dat we het bedrag gaan overboeken. Dit kan je ook terugzien in de klantenportal. De overboeking vindt direct aan jou plaats of aan de leverancier/(onder)aannemer. 

Declaratie afgewezen?

Zijn de documenten niet compleet of wijkt de declaratie af van de specificatie? Dan ontvang je een bericht in de klantenportal waarin we vragen om opheldering. Als wij deze informatie hebben ontvangen, begint het proces weer opnieuw. 

Direct declareren